“I am very proud that 50 years ago
I was among those who graduated this university which was called higher technical education institution
and got a referral to industry.”



N.A. Nazarbayev

Rector's blog

For the period of 50 years Karaganda State Industrial University, founded in 1963, has become one of the leading hig...

More »

News

Archive

Conferences

Archive

Post archive:

Select category:

All posts as one stream: goto →


Гранты по прикладным разработкам

Общественное Объединение “Taiburyl” объявляет о начале программы “Прикладные разработки”

Данная программа разработана с целью стимулирования разработок прикладного характера, выявления отечественных “кулибиных” и дальнейшего взаимовыгодного использования их разработок казахстанскими компаниями. В программе могут участвовать все желающие, кому есть что предложить.

Согласно условиям программы, регулярно будет проводиться конкурс на лучшие инженерно-технические разработки прикладного характера. Все разработки должны быть осуществимыми и предполагать положительный финансово-экономический эффект.

Все разработки будут проверяться специальной комиссией из 5 человек, которые будут обладать должными знаниями. После экспертизы разработка будет предлагаться спонсорам, и в случае одобрения, претендент снимается с конкурса и заключает договор с конкретным спонсором – при этом претенденту спонсор выплачивает сумму в размере приза за 3-е место, а дальше заключает договор на коммерциализацию, либо принимает к себе в штат – но это уже дальше предмет договоренностей между спонсором и претендентом. В случае, если разработка пройдет экспертизу, но не найдет одобрения у спонсоров, то она дальше участвует в конкурсе – самые лучшие из них получат денежные призы, в том числе 1 млн. тенге за 1-е место.

Подробнее об условиях конкурсе можете прочитать в Положенииhttp://taiburyl.kz/programs/support-researchers/applications/

Также мы предлагаем всех присоединиться к этому проекту. По всем вопросам связанным с конкурсом обращаться по телефону +7 (7172) 373187 или можете написать на taiburyl.kz@gmail.com

Настоящим сообщаем, что комиссия по программе “Прикладные разработки” сформирована. В состав вошли:

1. Олег Дьяченко (Россия), эксперт по интеллектуальной собственности CRDF Global, бывший директор Центра трансферта технологий МГУ.

2. Эрик Азулай (США), эксперт по коммерциализации CRDF Global, бывший руководитель проекта Всемирного банка по реформированию инновационной инфраструктуры в Казахстане

3. СаяхатНукешев (Казахстан), доктор технических наук, декан технического факультета КазАТУим.Сейфуллина, обладатель более 80 патентов.

4. Бек Жайназаров (Казахстан), Ph.DinPhysics, независимый директор в Казахской Академии Транспорта и Коммуникации.

5. АйдынКульсеитов (Казахстан), кандидат технических наук, председатель правления АО “Национальное агентство по технологическому развитию”.

Все разработки будут проверяться Комиссией. После экспертизы разработка будет предлагаться спонсорам, и в случае одобрения, претендент снимается с конкурса и заключает договор с конкретным спонсором – при этом претенденту спонсор выплачивает сумму в размере приза за 3-е место, а дальше заключает договор на коммерциализацию, либо принимает к себе в штат (это предмет договоренностей между спонсором и претендентом). В случае, если разработка пройдет экспертизу, но не найдет одобрения у спонсоров, то она дальше участвует в конкурсе – самые лучшие из них получат денежные призы, в том числе – одно первое место – 1 млн. тенге; – два вторых места – 500 тыс. тенге каждому; – три третьих места – 300 тыс. тенге каждому.

Скачать Положение «О грантах по прикладным разработкам»


Поздравление

Поздравляем!!!

 Европейский научно-промышленный консорциум (European scientific and industrial consortium), наградил заведующую кафедрой «Менеджмент и бизнес», к.э.н., профессора Гельманову Зою Салиховну золотой медалью «EUROPEANQUALITY»за выдающийся вклад в науку!!! Награда является одной из самых престижных в Европе!!!

 

Желаем дальнейших творческих успехов и наград!!!


Предложение о трудоустройстве для выпускников КГИУ

АО «АрселорМиттал Темиртау» объявляет набор выпускников экономических, технических специальностей 2012,2013, 2014 года в рамках программы «ТОП 100 Инженеров». Программа «ТОП 100 инженеров»  – это проект, который подразумевает отбор и трудоустройство лучших выпускников ВУЗов в подразделения Стального департамента предприятия АО «АрселорМиттал Темиртау» в г. Темиртау.

По всем интересующим Вас вопросам Вы можете обратиться в Управление по обучению, развитию и подбору персонала по адресу: пр. Республики, 1 телефон: 8(7213)96-55-76, Olga.Dolzhenko@arcelormittal.com, Darya.Ray@arcelormittal.com.

Более подробную информацию о программе Вы так же сможете найти на сайте www.arcelormittal.com. 


Поздравление

Поздравляем!!!

Директора Департамента науки и инновации, к.т.н., старшего преподавателя кафедры «Металлургия и материаловедение» Салину Валентину Алексеевну с НАГРАДОЙ Всемирной организации интеллектуальной собственности «Лучший изобретатель-женщина» на основе решения комиссии XI Республиканского конкурса достижений в области изобретательства «Шапағат-2014»!

Желаем дальнейших творческих успехов и побед!!!


Program of the external audit of expert group of Independent Kazakhstan agency on ensuring quality in education on specialized (program) accreditation (Technological machines and equipment, Mechanical engineering, Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

PROGRAM

of the external audit of expert group of Independent Kazakhstan agency on ensuring quality in education on specialized (program) accreditation of the Karaganda state industrial university

(Technological machines and equipment, Mechanical engineering, Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

Time

Event

Participants

Place

13th of May

During the day

Arrival of members of EG   Hotel
                                                               The 1st day: 14th of May, 2014

8:30-9:00

Transfer to KSIU H, EG, C  

9:00-9:30

Placement of experts in a EG office.

Introduction meeting

H, EG, C N – 223

09:30-10:00

Meeting with the managers of university H, EG, C Rector’s office

10:00-11:00

Interview with vice-rectors of university H, EG, C,  vice-rectors  N – 201

11:00-12:00

Interview with the heads of structural divisions H, EG, C, Heads of structural divisions  N – 201

12:00-13:00

Visual survey of the educational building of faculty of technology of mechanical engineering and automation and chairs in the directions of accredited educational programs:

1. Technological machines and transport (Technological machines and equipment);

2. Processing of metals with pressure (Mechanical engineering);

3. Chemical technology and ecology (Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

H, EG , head of the faculty,

Heads of chairs

Educational building

13:00-14:00

Dinner H, EG, C Main building

14:10-15:40

Studying of documentation of chairs and selective visit of studies in the directions of accredited educational programs:

1. Technological machines and transport (Technological machines and equipment);

2. Processings of metals with pressure (Mechanical engineering);

3. Chemical technology and ecology (Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

H, EG,

Heads of chairs,

professorial and teaching structure,

workers

 

Educational building

15:40-16:20

Meeting with undergraduates in the directions of accredited educational programs H, EG, C,

students, undergraduates

І – 200

16:20-17:00

Meeting with the professorial and teaching structure of chairs in the directions of accredited educational programs H, EG, C, professorial and teaching structure of chairs І – 200

17:00-17:40

Meeting with graduates in the directions of accredited educational programs H, EG, C, graduates І – 200

17:40-18:20

Meeting with employers in the directions of accredited educational programs H, EG, C, employers І – 200

18:20-19:00

Exchange of opinions of members of expert group H, EG, C N – 223

19:00-20:00

Dinner H, EG, C Main building

20:00-20:30

Transfer to hotel H, EG, C  

20.30-22.00

Preparation for the next day H, EG, C Hotel

The 2nd day: 15th of May, 2014

8:30-9:00

Transfer to KSIU H, EG, C  

9:00-13:00

Studying of documentation of chairs and selective visit of studies in the directions of accredited educational programs:

1. Technological machines and transport (Technological machines and equipment);

2. Processing of metals with pressure (Mechanical engineering);

3. Chemical technology and ecology (Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

H, EG,

Heads of chairs,

professorial and teaching structure,

workers

 

Educational building

13:00-14:00

Dinner H, EG, C Main building

14:00-16:00

Studying of documentation of chairs and selective visit of studies in the directions of accredited educational programs:

1. Technological machines and transport (Technological machines and equipment);

2. Processing of metals with pressure (Mechanical engineering);

3. Chemical technology and ecology (Chemical technology of organic substances, Health and safety and environment protection)

H, EG,

Heads of chairs,

professorial and teaching structure,

workers

 

Educational building

16:00-18:00

Visit of structural divisions: educational and methodical department (office of the registrar, sector of the academic mobility, sector of practice, marketing and employment of graduates), department of science and innovations (research institute of construction production, laboratory of the engineering profile “Electronic Microscopy and Nanotechnologies”), library H, EG, C,

responsible person

from higher education institution, heads of structural divisions

Educational building

18:00- 19:00

Exchange of opinions in expert group H, EG, C N – 223

19:00-19:30

Meeting with the managers, representation of preliminary results and recommendations H, EG, C Rector’s office

19:30-20:30

Dinner H, EG, C Main building

20:00-20:30

Transfer to hotel H, EG, C  

Leaving of experts   Hotel

Designations: Head – H; expert group – EG; coordinator – C.